Service & Reparatie

Safety Lux beschikt over een eigen technische dienst. Deze verzorgt onderhoud, aanpassingen en eventuele reparaties van de door ons vertegenwoordigde handlampen. Ook op het gebied van innovatie en maatwerk zijn wij de juiste partner.

 

Alle producten zijn van de hoogste kwaliteit en buitengewoon duurzaam. Het kan voorkomen dat een product na jaren intensief gebruik, niet meer optimaal functioneert. Mocht u een klacht hebben, of een product die gerepareerd moet worden, zullen wij u zo goed mogelijk te bedienen. Hiervoor kennen wij een reparatie procedure.

 

De reparatieprocedure bij Safety Lux.
Safety Lux hanteert een standaard procedure voor alle reparaties van zak- en handlampen.

 

Safety Lux hanteert een standaard procedure voor alle reparaties van zaklampen en werkverlichting.Wilt u gebruik maken van onze uiterst snelle reparatieservice van uw defecte verlichting? Ga dan als volgt te werk:

 

  1. U klikt op het formulier “REPARATIEFORMULIER LAMP
  2. Het formulier dient u uit te printen en volledig in te vullen.
  3. Sluit het formulier bij uw reparatie in de verpakking.
  4. Om het defect goed te kunnen opsporen is prettig als alle accessoires worden bijgevoegd.
  5. U stuurt de lamp goed verpakt en gefrankeerd op naar:
    Safety Lux
    Neonweg 170
    1362 AE ALMERE
  6. Onze reparatiedienst repareert en/of vervangt het defecte onderdeel en laat de lamp weer optimaal functioneren.
  7. Safety Lux stelt u op de hoogte van de reparatie. Indien er kosten zijn verbonden aan het herstellen van de zak- handlamp zullen wij u daarover informeren wanneer u dat hebt aangegeven.
  8. Nadat uw betaling bij ons is ontvangen verzenden wij de gerepareerde lamp retour.
  9. Dit hele proces neemt circa 4 tot 7 werkdagen in beslag, afhankelijk van de beschikbaarheid van de benodigde onderdelen.

 

Wel of geen garantie?
Safety Lux bepaalt of er sprake is van een defect dat binnen of buiten de garantie valt. Val-, stoot-, vocht- en/of waterschade zijn in ieder geval uitgesloten van garantie. De garantievoorwaarden treft u aan in de gebruiksaanwijzing van het product. Mocht er sprake zijn van een defect buiten de garantie, dan kunt u aangeven of u vooraf een opgave wenst te verkrijgen van de reparatiekosten. U hebt vervolgens de keuze tussen reparatie (indien mogelijk) tegen betaling, het kosteloos laten vernietigen van uw product of het ongerepareerd retour zenden van uw product tegen betaling van onderzoeks- en verzendkosten (ca. € 30,-).